dinsdag 3 juli 2012

Wat is nou werken? Sur la valeur travail, Neelie Kroes, etc...

Il y a des jours où on ne peut se décoller de la machine. C'est tellement tentant de faire part au monde entier de ce qu'on peut lire ici.... Mais qui lit?

Bon, je mets vite cela en ligne, c'est trop amusant. C'est en néerlandais ( Volkskrant Magazine -  Interview Jacqueline Zuidweg - Groot door schuld(sanering). De Zakenvrouw van het Jaar helpt het MKB de crisis door - 30 juin 2012).

Wat is de meest gestelde vraag aan een Zakenvrouw van het Jaar ( Femme d'affaires de l'Année)?
"Hoe doe jij dat, de combinatie van werk en gezin? Het antwoord is: gewoon doen. Ik werk 50 uur per week, op zondagavond leggen mijn man en ik onze agenda's naast elkaar. Ik ben het planbureau. En ik zet ook nog het vuilnis buiten. Veel vrouwen zegge: "Leuk hoor, zo'n bedrij van jezelf, dat zou ik ook wel willen."Ja, dan moet je die keuze dus maken. Twee weken na mijn bevallingen begon ik weer met werken. Maar ja, wat is nou werken? Je zit achter je computer en tikt wat mails weg. Ik vind het vermoeinder om continu moeder te zijn. "

Vous imaginez que de lire ce genre de choses me stimule intellectuellement dans ma recherche de responsables à cette crise....

Je lis un peu plus loin:

Eurocommissaris zei onlangs in Vogue dat ze destijds juist wel blij was met het vrouwvriendelijke beleid van Europese Commissie-voorzitter Barroso: "Anders had ik hier nooit gezeten.""Neelie Kroes is een rolmodel, die hiermee goed onder de andacht brengt dat vrouwvriendelijk beleid helaas blijkbaar nodig is. Ze staat haar mannetje, en daarmee helpt ze het traditionele denken doorbreken."

Eerder al beweerde Kroes: "Als  Lehman Brothers Lehman Sisters had geheten, was er nu geen economische crisis geweest. " "Maar dan was Lehman Brothers ook nooit zo groot geworden. Vrouwen zijn veel te voorzichtig...."



Que pensez-vous du rôle des femmes dans l'économie? De la place de la femme dans la société?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten