zondag 4 januari 2015

Bonne Année 2015 ! Les catholiques en Hollande (à Den Bosch)... avec un mail du 12 mai 2014... qui s'est rappelé sur l'écran...

Monseigneur,

Een tijd geleden heb ik u benaderd rond een onderzoek die ik over jeugd, jeugdzorg, jeugdbescherming en gezin gedaan heb. Uw portefeuille, heb ik begrepen. Mijn onderzoek is zeer breed en internationaal georiënteerd.

Daarover zou ik heel graag met uw willen discussiëren. Ik wil eigenlijk het advies van de Kerk rond dit thema. Ik zou heel graag een afspraak met u willen maken. Wat moeten we doen als we constateren dat essentiële kernwaarden in onze samenleving in gevaar zouden kunnen komen ? Tevens schrijf ik, en daarover wil ik u graag op de hoogte stellen. Bij een lezing, in november 2013, heb ik Monseigneurs van Luyn en de Jong mogen ontmoeten. Ik heb toen met Mgr. van Luyn het een en andere uitgewisseld. Onder andere onze mails.

Ik hoop op uw positieve reactie en dat u mij zou willen ontvangen. Ik heb al een paar instanties ontmoet, zelfs in Frankrijk.

In afwachting,

Hoogachtend en met vriendelijke groeten,

XX

P.s: Het onderzoek gaat over de toenemende rol van het internet (zonder adequate regulatie) en elektronica (game industrie, facebook, sociale media, e-commerce, robotica, smart-phones, schadelijk media aanbod, etc.) en de impact daarvan op de jeugd en de welzijn van jeugd en gezinnen. Ik denk dat de katholieken zich daar sterk kunnen profileren. Het is zelfs hun primaire taak.

P.s: La machine aujourd'hui fait des choses auXquelles vous ne vous attendez pas vraiment... Et comme l'âne connaît son devoir de transmission, très joliment décrit par des essayistes de renom, il reprend tout simplement. La machine reprend.

Encore une très bonne et heureuse année à tous les lecteurs de ce petit blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten