dinsdag 23 februari 2016

Dans les transports de passagers en Hollande... Thales... Combien tout cela a-t-il coûté?... Cette plateforme est contre la ségrégation dans les transports...

http://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/021717398820-thales-a-vu-ses-benefices-grimper-de-44-en-2015-1202262.php

Bij de plannen voor het sluiten van de poortjes van de OV-chipkaart hebben we onderschat dat een metrostation een andere functie heeft dan een treinstation. Dat zegt Jean Philippe de Rek, directeur van Thales Transportation Systems, leverancier van de poortjes voor de OV-chipkaart en de kaartautomaten. ”Waar een metrostation vooral is gericht op het reizen, heeft een treinstation ook een brugfunctie tussen twee delen van een stad.”

 Om problemen met OV-chippoorten en kaartautomaten sneller het hoofd te bieden, opent Thales binnenkort het Thales Service Center.

[...]

in: http://www.ovpro.nl/bus/2015/01/13/brugfunctie-treinstation-onderschat-bij-sluiten-ov-poortjes/

Autre chose, contre la ségrégation en Hollande:

De OV-sector zou er verstandig aan doen om openbaar vervoer te ontwikkelen dat zich specifiek op senioren richt. Nu bestaat twintig procent van de reizigers uit senioren en dat percentage zal door de vergrijzing in 2040 gestegen zijn naar 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek dat werd gepresenteerd tijdens het Nationaal Verkeerskundecongres 2015. Het openbaar vervoer in Nederland wordt steeds grofmazig en dit is voordelig voor de haastige reizigers. Maar het sluit senioren uit die niet meer goed ter been zijn.

[...]

in: http://www.ovpro.nl/bus/2015/11/13/speciaal-openbaar-vervoer-ontwikkelen-voor-senioren/

Cette plateforme est contre l'idée que l'on puisse isoler les populations: les bébés parqués dans les crèches, les enfants parqués ici et là aussi, les jeunes parqués derrière consoles et écrans & SMARTtechnology, les hommes au travail ou ailleurs parqués, les femmes au travail parquées derrière leur téléphone et les écrans, les séniors parqués dans des hôtels, sur les plages paradisiaques, ou derrière la télé, les plus vieuX encore, parqués dans les maisons de retraite, isolés de la société et de la jeunesse, bien à l'écart de tout, les transports cherchant aussi à bien diviser tout la société: ne surtout pas trop mélanger, faire en sorte que les gens, les communautés et les différentes générations ne communiquent surtout pas trop entre euX, c'est dangereuX de se raconter des histoires sur l'histoire du pays et les affaires, et sur l'actualité.

Qui dirige dans cette société? Qui prend les décisions? La société peut-elle aujourd'hui participer auX choiX sociétauX et budgétaires qui la concernerait ainsi que les nouvelles générations? Les Européens ont-ils le droit de réfléchir auX responsabilités dans les postes à grandes responsabilités à l'heure de la transparence, du BIG DATA et des nouvelles technologie, la révolution numérique? Est-ce le ministère de l'Infrastructure qui serait parfois concerné? Mesdames Schultz van Haegen et Manveld (qui est partie tout à coup)? Ou bien faut-il remonter le temps pour mieuX comprendre les décisions?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilma_Mansveld:

[...]

Eind september 2015 kwam Mansveld in het nauw door grote financiële problemen bij spoorbeheerder ProRail,[3] die leidden tot een verworpen motie van wantrouwen in de Tweede Kamer.[4] Op dat moment liep naar een andere affaire omtrent het spoor, de Fyra, al een parlementaire enquête. Op 28 oktober 2015 diende zij haar ontslag in,[5] nadat die dag in het eindrapport van deze enquête was geconcludeerd dat zij de Tweede Kamer onjuist en onvolledig had ingelicht en volgens haar eigen woorden ook omdat zij politiek verantwoordelijk was voor onjuist gebleken beleidsbeslissingen van vorige bewindslieden. De koning heeft haar dit ontslag op dezelfde dag verleend.[6][7]

[...]

Mais encore?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten