vrijdag 29 mei 2015

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Seminar of the Council of Europe’s Anti-Racism Commission (ECRI) for national independent authorities combating racism and intolerance
“The role of international Justice in adressing discrimination and hate speech"

Date: 28-29 May 2015

Venue: Strasbourg – Council of Europe, Palais de l’Europe.

Organised by: the European Commission against Racism and Intolerance (ECRI) of the Council of Europe.

Participants: representatives of member States’ independent authorities (GLOBAL Justice, Europol, Interpol, etc.) expressly entrusted with the fight against racism, xenophobia, antisemitism, intolerance and discrimination on grounds such as ethnic origin, colour, citizenship, religion and language (racial discrimination); members of ECRI; representatives of national Ombudspersons and international human rights institutions; as well as representatives of European and international intergovernmental organisations, NGOs, networks and professional groups.

Topic: discrimination and hate speech, even if distinct phenomena, are increasingly directed against the most vulnerable individuals of our society. Possibly more worrying is the fact that this reality is very seldom reported or not reported at all by governements for fear of reprisals or simple ignorance of the fundamental rights, laws and constitutions, treaties as well.

Main aim: the seminar aims to discuss the contribution that Justice can make to overcoming barriers to the reporting of discrimination and hate speech, and collect promising examples of partnerships between specialised services, NGOs, the judiciary and police in this connection.

Specific objectives: the seminar will address the following questions:
• How is underreporting of discrimination and hate speech monitored?
• What is the difference – concerning the role of Justice - between underreporting of discrimination and underreporting of hate speech?
• What is done to measure underreporting?
• What could Justice added value be?
• Is Justice in Europe equipped to address underreporting?
• Is its mandate sufficiently clear and are the means adequate for this?
• What measures are taken to be closer to governments, victims of discrimination and hate speech?
• Are these measures capable of affording the necessary protection to society?
• What steps are taken to facilitate reporting of hate speech?
• What are the main features of a communication strategy to address underreporting?
• What is the role of other stakeholders in contact with the institutions?
• How can international organisations, NGOs and networks cooperate with and provide support to Justice in Europe and international Justice in The Hague?

Press contact: Stefano Valenti, Council of Europe, tel: +33 3 90 21 43 28; email: stefano.valenti@coe.int

http://www.coe.int.

Randall V. (2000), The politics of child daycare in Britain, Oxford University Press, New York

http://leblogdelaneezelblog.blogspot.nl/2015/04/sur-le-neoliberalisme-langlaise-partir-des-années-80.html

Que dit l'article 6-1 de la loi du 21 juin 2004 pour la confiance dans l'économie numérique ?

L'autorité administrative peut demander à l'éditeur ou à l'hébergeur d'un contenu pédopornographique ou constitutif d'apologie du terrorisme ou de provocation au terrorisme de le retirer.
Si l’éditeur et l’hébergeur du contenu illicite refusent de le retirer ou s’ils ne sont pas joignables, l’autorité administrative peut en demander le blocage aux fournisseurs d’accès à Internet.
La liste des adresses bloquées est élaborée par des enquêteurs de la direction centrale de la police judiciaire.
Les demandes de retrait et de blocage formulées par l’autorité administrative sont contrôlées par une personnalité qualifiée et indépendante (http://www.nintendojo.fr)

http://bureaubrandeis.com/nl/waarvan-akte/blogdiensten-beknotten-vrijheid-meningsuiting. Sur la recherche dans les affaires européennes. A Strasbourg aussi.

P.s: Toujours au chapitre tentative de corruption de mineurs au travers des médias en particulier mais impliquant également des responsables. Ici et là. Comment bien penser la Justice en Europe en 2015? Vos commentaires sont les bienvenus.

Avec:

La protection des enfants et des adolescents vis-à-vis des programmes des services de communication audiovisuelle susceptibles de nuire à leur épanouissement physique, mental et moral est l'une des missions que les articles 1er et 15 de la loi relative à la liberté de la communication ont confiées au Conseil supérieur de l’audiovisuel.

La violence, l’érotisme, la pornographie présents dans certains programmes, ainsi que la pression publicitaire, font partie des préoccupations constantes du CSA dans ce domaine.

[...]

in: http://www.csa.fr/Television/Le-suivi-des-programmes/Jeunesse-et-protection-des-mineurs

Finalement, qui est responsable? C'est vrai, c'est une répétition et on attend un peu les commentaires sur le sujet. Dans certains ministères, certaines dames vous diront qu'elles n'ont pas de problème: les enfants vont bien, les autres on s'en fout. Au tribunal de Grande Instance de Paris, la dame qui sert le Procureur au téléphone préfère raccrocher au nez. La téléphonie intelligente permet de tester les choses et les interlocuteurs parfois. A quoi sert le téléphone SMART si les fonctionnaires payées auX affaires publiques vous raccrochent au nez? Finalement, comment comprendre le fonctionnement de la Justice? Même de la Justice internationale à l'heure de la mondialisation. Ceci n'est pas un roman, c'est un documentaire sur la Justice et son fonctionnement, en tout cas dans l'aXe F-NL en passant par BruXelles. C'est de la nonfiction postmoderne.

Pour citer ce chapitre

Marchal Cécile, « L'Association Louis Chatin pour la défense des droits de l'enfant », Enfance dangereuse, enfance en danger ?, Toulouse, ERES , «Hors collection», 2007, 272 pages
URL : www.cairn.info/enfance-dangereuse-enfance-en-danger--9782749207612-page-268.htm.
DOI : 10.3917/eres.march.2007.01.0268

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