maandag 13 juli 2015

Au chapitre Marketing & Société... Où en est-on?...

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_protection

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_protection#Child_development_and_parental_responsibility:

The Department of Health Introduction to the Children Act 1989 described new notion of parental responsibility as "the authorities conferred by parental responsibility exist only for raising the child to physical, emotional and moral health". Lord McKay of the Clasfern, the Lord Chancellor when introducing the act to Parliament said "...the overwhelming task of parenthood and the all the rights it brings are for raising the child to be a properly developed adult, both physically and morally.".

The child's physical and moral health are developed as physical development and behavioural (moral) development of physical and moral capacities; the child's emotional health is developed as intellectual development for the capacity to reason based on those understandings when making decisions; social development as the competencies to enter into social relationships, both personal and business; and emotional development of likely capability to take opportunities in the cause of growth and well-being and perform reliably (see s.17(11) Children Act 1989).

https://en.wikipedia.org/wiki/Intentional_infliction_of_emotional_distress. En pensant à certains contenus porteurs de violence, de haine et litigieuX. Parfois des contenus illicites portant atteinte à la dignité de la personne et à son intégrité physique et morale. On en a déjà beaucoup parlé, on ne voudrait pas trop répéter les mêmes choses. Les personnes se sentant concernées peuvent commenter.

Sur l'industrie dite créative du jeu vidéo par eXemple. Pour distraire les jeunes et les mineurs. Qu'en pensent monsieur Gates et son épouse? Par eXemple. Parce qu'en pensant auX jeuX vidéos, ce blog pense Xbox etcetera. Mais il n'y a pas que monsieur Gates. Il y a en a d'autres.

[...]

BESCHERMING VAN KINDEREN EN MINDERJARIGEN
De Nederlandse Reclame Code bestaat uit een algemeen deel met regels waar alle reclame-uitingen aan moeten voldoen, en een deel met bijzondere reclamecodes, die gericht zijn op een specifieke branche, verspreidingswijze of doelgroep. Deze bijzondere reclamecodes bevatten ook regels die specifiek gelden voor reclame gericht op kinderen en minderjarigen.
Er is zelfs een bijzondere reclamecode speciaal voor reclame die geheel of gedeeltelijk gericht is op kinderen en minderjarigen/jeugdigen. Met kinderen worden personen van 12 jaar en jonger bedoeld. Met minderjarigen/jeugdigen worden personen onder de leeftijd van 18 jaar bedoeld.
De wijze waarop kinderen en minderjarigen reclame waarnemen en/of daarop reageren, hangt af van hun leeftijd, ervaring en de manier waarop de reclame-uiting onder hun aandacht wordt gebracht. Dat een reclame-uiting bijvoorbeeld geschikt is voor minderjarigen, wil niet noodzakelijkerwijs zeggen dat deze reclame ook geschikt zou zijn voor kinderen. Bij het maken van reclame gericht op kinderen en minderjarigen is de herkenbaarheid van een reclame-uiting belangrijk.
De belangrijkste regels zijn hieronder samengevat. De gehele Nederlandse Reclame Code kunt u nalezen op www.reclamecode.nl/nrc.

Overigens heeft de Stichting Media Rakkers, mede in samenwerking met Stichting Reclame Code en Radboud Universiteit Nijmegen, in juli 2015 een Jeugd Reclame Wijzer opgesteld. De Wijzer maakt geldende regels voor kinderreclame uit de Nederlandse Reclame Code inzichtelijk en geeft adviezen aan reclamemakers voor het maken van verantwoorde kinderreclame. De Jeugd Reclame Wijzer is te downloaden via www.mediarakkers.nl.

HOOFDREGELS KINDEREN EN RECLAME
Reclame gericht op kinderen mag niets in woord, beeld of geluid bevatten waardoor kinderen op de een of andere manier worden misleid over de mogelijkheid en eigenschappen van het aangeboden product.

• Reclame gericht op kinderen mag hen geen morele of fysieke schade aandoen en moet daarom voor hun bescherming voldoen aan de volgende criteria:
- reclame mag kinderen niet tot de aankoop van een bepaald product aanzetten door te profiteren van hun onervarenheid of hun goedgelovigheid;
- reclame mag kinderen er niet rechtstreeks toe aanzetten om hun ouders of anderen over te halen om het product te kopen waarvoor reclame wordt gemaakt;
- reclame mag niet profiteren van het speciale vertrouwen dat kinderen hebben in ouders, leerkrachten of anderen;
- reclame mag kinderen niet zonder reden in gevaarlijke situaties tonen.
Bovenstaande regels gelden ook voor reclame gericht op minderjarigen als het gaat om tv-commercials.

[...]

https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=162&hID=124

C'est au chapitre la Société et le Marketing, ou comment se faire des sous sur le dos des familles et des plus vulnérables.

"Il n’y a pas d’autres solutions contre l’effet de serre que limiter la consommation." (Lu dans la blogosphère)

https://fr.wikipedia.org/wiki/DioXyde_de_carbone. Sur la société de consommation pour tous: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioXide. Comment mieuX consommer? Et mieuX fabriquer. MieuX faire. Moins gaspiller. Produire moins. Moins de plastique. En tout cas.

Avec pour les néerlandophones: over de bescherming van de consument uit voorzorg... Sur les principes fondamentauX du commerce et de l'éthique ou comment ne pas laisser des produits litigieuX ou illicites en circulation dans une société. Surtout lorsque le marketing et les réseauX en tous genres s'adressent auX plus vulnérables, auX jeunes et auX familles, auX personnes âgées aussi. Quelle déontologie pour le commerce mondial? Quel genre de gouvernance à l'heure du numérique pour tous? Et si on organisait quelque chose à La Haye au Palais de la PaiX? Vos avis comptent, partagez-les. Même Google: Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States.

http://leblogdelaneezelblog.blogspot.nl/2014/03/que-font-les-parents-responsables-les.html

La machine copie toute seule:

Belangrijke gezondheidswaarschuwingen in verband met het spelen van videogames

Aanvallen ten gevolge van fotosensitiviteit

Een zeer klein percentage personen kan een aanval krijgen bij blootstelling aan bepaalde visuele beelden, zoals knipperende lichten of patronen die in videogames kunnen voorkomen. Ook personen zonder voorgeschiedenis van aanvallen of epilepsie kunnen een niet-gediagnosticeerde aandoening hebben die tijdens het bekijken van videogames dergelijke fotosensitieve epileptische aanvallen veroorzaken.

Dergelijke aanvallen kunnen verschillende symptomen hebben, zoals een licht gevoel in het hoofd, een veranderd gezichtsvermogen, trekkingen in het oog of het gezicht, trekkingen of trillingen in armen of benen, desoriëntatie, verwardheid of kortstondig bewustzijnsverlies. Aanvallen kunnen ook bewusteloosheid of stuiptrekkingen veroorzaken, waardoor de persoon op de grond of tegen omringende voorwerpen kan vallen en letsel kan oplopen.

Stop onmiddellijk met spelen en raadpleeg een arts als je een van deze symptomen vertoont. Ouders moeten waakzaam zijn voor deze symptomen en aan hun kinderen vragen of ze er last van hebben. Kinderen en tieners lopen meer kans op dergelijke aanvallen dan volwassenen. De kans op fotosensitieve epileptische aanvallen kan worden verkleind door de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:

- Ga verder bij het televiescherm vandaan zitten
- Gebruik een kleiner televisiescherm
- Speel in een goed verlicht ruimte
- Speel niet als je suf of vermoeid bent

Als een van je familieleden een voorgeschiedenis van aanvallen of epilepsie heeft, raadpleeg dan een arts voordat je gaat spelen.

Aandoeningen van spieren en beenderen

Het gebruik van gamecontrollers, toetsenborden, muizen of andere elektronische invoerapparaten kan de oorzaak zijn van ernstig letsel of aandoeningen.

[...]

Verklaring van conformiteit van de Europese Gemeenschap

Deze apparatuur is bedoeld voor gebruik in alle EU- en EFTA-landen.

Ter compliantie met blootstelling aan radiofrequentie straling mag dit apparaat niet worden geplaatst bij, of gebruikt met een andere antenne of zender.

Verklaring van naleving van de EU-richtlijnen

Microsoft Corporation verklaart hierbij dat dit product voldoet aan de essentiële vereisten en andere relevante bepalingen in Richtlijn 1999/5/EC, 2004/108/EC op 2011/65/EU

De technische documentatie zoals vereist volgens de Procedures voor kwaliteitsbeoordeling, wordt bewaard op het volgende adres:

Bedrijf: Microsoft Ireland Operations Ltd.
Adres: The Atrium Building 3, Sandyford Industrial Estate, Dublin 18, Ierland
Telefoonummer: +353 1 395 3826
Internet: http://www.microsoft.com/ireland/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3535955/2013/10/30/Staten-zelf-grootste-verantwoordelijke-voor-belastingontduiking-door-bedrijven.dhtml... Au chapitre Zorgplicht.

Deze site gebruikt cookies van Google om services te leveren, advertenties te personaliseren en verkeer te analyseren. Informatie over je gebruik van deze site wordt gedeeld met Google. Als je deze site gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies. C'est la machine qui recopie toute seule.

P.s: "Starts-up zijn prima innovatiemotor" (De Volks-krant). "Het dagblad de Volkskrant is een van oorsprong rooms-katholieke publicatie [...]" in: https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Volkskrant

Au chapitre commerce international, autre chose. C'est actuel. On se posera donc la question de savoir si le traité transatlantique (TTIP) serait une garantie pour une amélioration de la qualité de la vie en Europe. Et de savoir si ce traité permet suffisamment auX Européens de mieuX s'eXprimer sur la scène mondiale. De mieuX payer ses impôts aussi en cas de très GROS bénéfices. Toujours au chapitre TAXES & CARE, qui fait quoi et qui est responsable de quoi dans une société correctement menée veillant à l'intérêt général des populations? Et des plus sur-eXposés évidemment. Dans la presse, on pourra lire la chose suivante: "deuX firmes rêvent de "posséder" tous les médias influents du monde". En effet, "Facebook veut "mettre en valeur" des articles de presse pendant que Google décide "d'aider" encore plus les médias". Et on lira encore dans Le Monde des médias no 23 que "les deuX géants du Web se mettent en quatre pour séduire les médias... et ainsi mieuX les utiliser et les contrôler". Facebook, nous dit encore Amaury Metzeger, voudrait favoriser la visibilité sur son réseau et Google déploquerait des millions d'euros pour mieuX "travailler" avec les médias. Les géants du Web et les utilisateurs en tous genres, car les nouvelles technologies connectent les internautes. Est-ce qu'une rencontre conviviale entre les BIG Ones et les plus petits ne serait pas intéressante? Sans oublier la participation de la Justice avec son point de vue. Cela afin de mieuX comprendre les enjeuX du moment et de rencontrer les responsables vraiment responsables dans la grande conneXion. Ce blog, lui, écrit et publie, et c'est le progrès qui veut ça, grâce à l'aimable plateforme Blogger de Google. Mais par qui est-il lu? A noter que ce n'est que du bénévolat au BénéluX. Du bénévolat qui cherche à mettre en contact des BIG Ones et une certaine notion de Justice. Cela afin d'éclaircir un peu les choses entre les différentes parties prenantes. Car il ne faudrait pas faire non plus dans la négligence par eXemple. Ou bien prendre les familles, les jeunes, les parents pour des idiots. Une petite idée fiXe, c'est vrai. Pour qui est faite la Justice? A quoi servent les principes et les teXtes? Vous avez des idées? Partagez-les. Pourquoi écrit-on tout cela? Pourquoi la machine copie-t-elle? Pourquoi toutes ces questions?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten