donderdag 9 juli 2015

De Rechtsstaat - NRC 20-21 juni 2015... Folkert Jensma... le journalisme en question...

[...]

Er loopt tenminste één promotieonderzoek dat moet vaststellen of langdurig stilzitten in Nederlands gevangenissen inderdaad de hersens aantast. Als dat zo is, dan staan de bezuinigingen op werk, creative vorming, bibliotheek en recreatie en het steeds verlengen van de tijd "achter de deur", meteen ter discussie. Stel je voor dat langdurige opsluiting (van kinderen) zelfbeheersing juist verder afbreekt - maatschappelijk is dat een nachtmerrie. Hoe langer opgesloten, hoe 'dunner' de frontale corteX, hoe zwakker begaafd, hoe groter het risico op herhaling. Het groep met het grootste risico beschadigen we dan verder door ze met opzet in een 'arme' omgeving in te sluiten en ze zo gevaarlijker te maken.

En er zijn aanwijzingen voor. Hersenscans van langdurig verwaarloosde pleegkinderen, opgegroeid in armzalige Roemeense weeshuizen, vergeleken met gemiddelde pleegkinderen toonden al significante verschillen aan. De Roemeense kinderen kenden meer gedragsproblemen en een verminderde gevoeligheid voor straf. Het correspondeerde met beschadiging in bepaalde hersengebieden.

Ook in verpleeghuizen is vastgesteld dat ouderen versneld mentaal achteruit gaan als ze niet meer worden uitgedaagd.

[...]

P.s: Finalement, on se demande si cette société est encore correctement organisée. Et si la presse y contribue. Les médias dans l'organisation de la société au XXIème siècle: où l'on devrait s'interroger au bon fonctionnement des choses et à la façon dont les médias font leur travail. La diffusion des idées et des images est intéressante aujourd'hui à l'heure de l'électronique pour tous. Et c'est le progrès bien compris qui veut ça. Les commentaires des journalistes sont les bienvenus pour enrichir ce débat délicat. Un débat qui n'attend QUE la contribution des intéressés dans les discussions qui les concernent.

Et si on organisait une rencontre conviviale entre blogueurs et journalistes et écrivains avec la Justice GLOBALE à La Haye? Qu'en pensez-vous? Qu'en pensent les journalistes? Même ceuX travaillant à la GLOBAL Justice à La Haye et qui ont mis leurs enfants en sécurité dans un établissement scolaire en Bretagne. En France. Quand les journalistes hollandais négligent un peu leur propre pays. Et préfèrent avoir une résidence en France pour y mettre leur famille. Ou y passer du bon temps à écrire des livres sur l'état de la Hollande. Négligence ou manquement grave?

http://www.ojim.fr/227-millions-deuros-de-subventions-pour-la-presse-en-2014. Sur la presse aussi et encore, les finances, les financiers et les conseils de surveillance. On ne vous veut QUE du bien.

in: http://leblogdelaneezelblog.blogspot.nl/2015/06/big-ones-trade-care.html, un billet du 17 juin. Au chapitre TRADE, CARE & TAXES.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten