dinsdag 29 januari 2013

J'écris..

Menselijkheid is niet echt het juiste woord. Maar het is alleen een mening. Wat kunnen we zeggen over de Koningin? Ik heb respect zoals het hoort. Maar wat ik wil graag aan het Koningshuis vragen - en misschien lezen ze wat burgers (ik hou niet zo van dat woord) kunnen schrijven - het is altijd interessant in deze tijd om een echte mening te lezen, niet die van de media - is of anno 2013 de woorden democratie en monarchie nog steeds zo goed bij elkaar passen? Ik zou heel graag een discussie hier met politici als het kan, willen lezen over het onderwerp. Wij zijn tenslotte in een democratie. En als ik hier schrijf, is het om samen over de inhoud van de democratie (in Europa) te reflecteren. En waar wij met zijn allen naar toe gaan. Ik hou me al lang bezig met het begrip postmoderniteit en steeds meer met geschiedenis. Maar wat betekent echt traditiem trouwens? Het lijkt soms of het woord traditie soms niet meer zo goed begrepen wordt.

Democratie of monarchie? Twee staasvormen die volgens mij niet samen kunnen. Het is een etymologische probleem. Wat is de essentie van woorden? Etymologisch vraagstuk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek. Postmoderniteit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Etymologie. Europa vaandag zou meer van de mensen moeten zijn. Wat zou Erasmus er over hebben gezegd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten